Slå av «Finn iPhone» / «Find my iPhone»

Slå av «Finn iPhone / iPad / Apple Watch» ikon

Slå av «Finn iPhone» / «Find my iPhone».

En iPhone som skal leveres til service eller reparasjon, må ha tjenesten «Finn iPhone» deaktivert for at det skal være mulig for verkstedet å utføre service. Tjenesten må også deaktiveres dersom du skal selge telefonen, eller den skal tas i bruk av noen andre.

Slå av «Finn iPhone / iPad / Apple Watch» ikon

Slå av tjenesten på et annet produkt?

Dersom din iPhone:

  • Allerede er levert inn til service, eller du ikke har den selv lenger av andre årsaker.
  • Ikke kan slås på, eller er så defekt/skadet at den ikke kan brukes.

Så følger du denne guiden istedenfor:

Slå av «Finn iPhone/iPad/Apple Watch» via iCloud

Fremgangsmåte.

OK, så du har telefonen hos deg, og den starter og kan brukes. Her kommer steg for steg fremgangsmåte for å slå av «Finn iPhone».

  1. iPhone må være koblet til internett, enten via wifi eller via mobildata (4G/LTE).
  2. Åpne appen «Innstillinger».
  3. Trykk på navnet øverst i menyen(antagelig ditt eget navn).
    Slå av «Finn iPhone» guide steg 3
  4. Finn riktig enhet i listen(«denne enheten»), og trykk på den.
    Slå av «Finn iPhone» guide steg 4
  5. Trykk på «Finn iPhone» øverst i menyen.
    Slå av «Finn iPhone» guide steg 5
  6. Trykk på den grønne bryteren for å slå «Finn iPhone» av.
    Slå av «Finn iPhone» guide steg 6
  7. I boksen som kommer opp vil du se din Apple ID, og du vil bli bedt om å fylle ut passordet. Fyll ut passord og trykk «Slå av». Så venter du til telefonen har jobbet seg ferdig, og du kommer til neste skjerm. Info: Dette er passordet som hører til Apple ID-en, og som du en gang tidligere har laget. Det er dette passordet du blant annet har tastet inn ved kjøp og nedlastinger på produktet (f.eks. kjøp av apper).
    Slå av «Finn iPhone» guide steg 7
  8. Dersom du ser bildet slik som under, så har du fått slått av «Finn iPhone» korrekt. Dersom ikke, så har noe gått feil. Se på feilmeldingen du får, rett opp problemet, og prøv igjen. Det kan være f.eks. feil passord, problemer med internettforbindelsen, kontakt med Apples server, el.
    Slå av «Finn iPhone» guide steg 8
  9. Oppdrag fullført. Gratulerer :)

Står du fortsatt fast? Se en av artiklene under.

• Jeg husker ikke min Apple ID: https://support.apple.com/no-no/HT201354
• Jeg husker ikke mitt passord: https://support.apple.com/no-no/HT201487

Dersom du fortsatt står fast, så er siste mulighet å kontakte Apple direkte.

• Kontakt Apple: https://support.apple.com/no-no/HT204169
• Telefonnummer: 240 55 133

NB: Dette kan hverken verksteder eller butikker hjelpe deg med. De har hverken verktøy eller tilgang til nødvendige systemer. Man ta kontakt med Apple direkte.