Slå av «Finn iPad» / «Find my iPad»

Slå av «Finn iPhone / iPad / Apple Watch» ikon

Slå av «Finn iPad» / «Find my iPad».

Skal iPaden leveres til service eller reparasjon, må tjenesten «Finn iPad» være slått av, for at det skal være mulig for verkstedet å gjøre service. Du må også deaktivere tjenesten dersom iPaden skal selges, gis bort, eller brukes av noen andre.

Slå av «Finn iPhone / iPad / Apple Watch» ikon

Slå av tjenesten på et annet produkt?

Dersom din iPad:

  • Allerede er levert inn til service, eller du ikke har den selv lenger av andre årsaker.
  • Ikke kan slås på, eller er så defekt/skadet at den ikke kan brukes.

Så følger du denne guiden istedenfor:

Slå av «Finn iPhone/iPad/Apple Watch» via iCloud

Fremgangsmåte.

OK, så du har iPaden hos deg, og den starter opp og kan brukes. Her kommer trinn for trinn fremgangsmåte for å slå av «Finn iPad».

  1. iPad må være koblet til internett, enten via Wi-Fi eller via mobildata (4G/LTE). 
  2. Åpne appen «Innstillinger».
  3. Trykk på navnet øverst til venstre(antagelig ditt eget navn) (1.), finn riktig enhet i listen til høyre(«denne enheten») (2.), og trykk på den.
    Slå av «Finn iPad» guide steg 3
  4. Trykk på «Finn iPad» til høyre.
    Slå av «Finn iPad» guide steg 4
  5. Trykk på den grønne bryteren for å slå av «Finn iPad».
    Slå av «Finn iPad» guide steg 5
  6. I boksen som kommer opp vil du se din Apple ID, og du vil bli bedt om å skrive inn passord. Skriv inn passord og trykk «Slå av». Så venter du til iPaden har jobbet seg ferdig, og du kommer til neste skjerm. Info: Dette er passordet som hører til Apple ID-en, og som du har laget en gang tidligere. Det er dette passordet du har brukt ved f.eks. kjøp og nedlastinger på denne iPaden(f.eks. kjøp av apper).
    Slå av «Finn iPad» guide steg 6
  7. Dersom du får dette bildet(under), så har du fått slått av «Finn iPad» riktig. Dersom ikke, så har noe gått feil. Se på feilmeldingen du fikk, rett opp problemet, og prøv igjen. Det kan være f.eks. feil passord, problemer med internett, manglende kontakt med Apples server, el. (kanskje må du bare vente litt).
    Slå av «Finn iPad» guide steg 7
  8. Oppdrag fullført. Gratulerer :)

Står du fortsatt fast? Se en av artiklene under.

• Jeg husker ikke min Apple ID: https://support.apple.com/no-no/HT201354
• Jeg husker ikke mitt passord: https://support.apple.com/no-no/HT201487

Dersom du fortsatt står fast, så er siste mulighet å kontakte Apple direkte.

• Kontakt Apple: https://support.apple.com/no-no/HT204169
• Telefonnummer: 240 55 133

NB: Dette kan hverken verksteder eller butikker hjelpe deg med. De har hverken verktøy eller tilgang til nødvendige systemer. Man ta kontakt med Apple direkte.